Copywriter – zawód przyszłości?

To z obca brzmiące słowo coraz częściej pojawia się w Internecie, przede wszystkim w opisach stanowisk pracy. Co to jest takiego ten copywriting? Czym zajmuje się copywriter?

 

Najprościej rzecz ujmując to copywriter to osoba pisząca teksty użytkowe. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych copywriting to przede wszystkim wymyślanie chwytliwych haseł reklamowych. Dziś ten zawód zdominowany jest głownie przez freelanserów. Copywriting XXI wieku polega na tworzeniu różnych tekstów mających charakter użytkowy, od prostych form dla potrzeb przeglądarek Internetowych aż po specjalistyczne artykuły mające za zadanie odpowiedzieć na pytania użytkowników Google. Wiele osoób copywriting traktuje jako zabawę, dodatkowe źródło dochodu, uzupełnienie domowego budżetu. Ci najlepsi mogą sobie pozwolić na to, by copywriting był ich głównym źródłem utrzymania. Czego wymaga zawód copywritera? Przede wszystkim sprawnego posługiwania się słowem i Internetem. Wystarczy komputer z dostępem do sieci i już można siadać do pracy. Przyda się też umiejętność pisania kilkoma palcami, bez konieczności patrzenia na klawiaturę – znacznie przyspieszy to tworzenie tekstów.

Minusem mogą być niezbyt, przynajmniej na początku, konkurencyjne stawki. No ale od czegoś trzeba zacząć.
Biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw zawód copywritera jest zawodem przyszłości. Copywriting daje przede wszystkim wolność i niezależności finansową.