Twoje podejście jest tak samo ważne jak twoje umiejętności i zdolności. Możesz nauczyć się robić dobre wrażenie pierwszego dnia w pracy i zbudować sobie w dobrą reputację na przyszłość.
Dostań się wcześnie do pracy
Pierwszego dnia ważne jest, aby zrobić dobre wrażenie i pokazać się na czas. Upewnij się, że jesteś tam wystarczająco wcześnie, aby w pełni przygotować się i w razie potrzeby zmienić, aby rozpocząć zmianę. Przygotuj się na 10–15 minut przed rozpoczęciem zmiany. Daj sobie dodatkowe 30-40 minut na bufor dla takich rzeczy jak korki uliczne, zgubienie się i nie znalezienie parkingu.
Posłuchaj i zastosuj to, co słyszysz
Nie będziesz oczekiwać od razu doskonałości w większości miejsc pracy, a większość pracodawców wie, że gdy pojawi się nowa osoba będzie potrzebowała przyuczenia. Nie martw się tak bardzo o popełnianie błędów i zepsucie pierwszego dnia, ale skup się na uczeniu się jak najwięcej i uważnym słuchaniu, aby upewnić się, że niczego nie przegapisz.
Nie bój się zadawać pytań
Wielu nowych pracowników jest zbyt zakłopotanych, aby zadawać pytania kiedy popełnią błąd. Wiedz kiedy nie poradzisz sobie i potrzebujesz pomocy. Nie ma wstydu w proszeniu o pomoc, szczególnie pierwszego dnia. Lepiej będzie to raz wyjaśnić i upewnić się, że zrobisz to dobrze, niż próbować zgadywać.
Spróbuj przewidzieć, co będzie dalej
Proces każdego miejsca pracy jest zupełnie inny. Nawet jeśli jesteś utalentowany zastanowienie się, co musi się wydarzyć i w jakiej kolejności, zajmuje trochę czasu. Najlepszym sposobem na wyróżnienie się pierwszego dnia jako dobrego pracownika jest przeanalizowanie sytuacji i ustalenie, co będzie dalej.
Posprzątaj bez pytania
Jedna rzecz, która jest spójna w każdym miejscu pracy, to czystość i bezpieczeństwo. Zwróć uwagę na rzeczy, które możesz poukładać i które możesz posprzątać, aby znacznie ułatwić pracę.
Po prostu bądź sobą
To nie to, co wiesz, jak utalentowany jesteś, a nawet to, co robisz pierwszego dnia, sprawi, że odniesiesz sukces. To twoje nastawienie i zachowanie. Twój pracodawca cię zatrudnił, ponieważ było coś w twojej kombinacji umiejętności i osobowości, które przyniosą korzyści Twojemu miejscu pracy. Uwierz w swoją zdolność do odniesienia sukcesu.
Ustal krótkoterminowe cele pracy
Bycie dobrym pracownikiem wymaga wykraczania poza swoje obowiązki. Staraj się być najlepszym pracownikiem, jakim możesz być, ustalając osobiste cele w krótkim okresie, aby wyróżnić się na tle innych. Po kilku dniach pracy postaraj się zidentyfikować rzeczy, nad którymi musisz najwięcej popracować.
Po prostu wykonuj swoją pracę, nie wykonuj prac innych
Dobry pracownik stara się dobrze wykonywać swoją pracę, nie próbując zarządzać sposobem, w jaki pracują inni. Kiedy jesteś w pracy, koncentruj się na robieniu tego, co musisz, najlepiej jak potrafisz. Nie marnuj czasu na pracę innych osób, chyba że zwrócą się o twoją radę lub pomoc. Wyróżnij się, wykonując wszystko, co musisz zrobić.
Mów dobrze o innych pracownikach
Pracodawcy doceniają pracowników, którzy wspierają innych dobrych pracowników. Kiedy ciężko pracujesz i konsekwentnie pomagasz osiągnąć cele swojej firmy, stajesz się zaufanym pracownikiem. Użyj swojego głosu, aby pomóc innym, którzy są godni pochwały i postępu.
Każdego, kogo spotkasz, traktuj z godnością i szacunkiem
Podczas gdy z niektórymi ludźmi może być bardzo trudno wchodzić w interakcje w miejscu pracy, kiedy traktujesz ich źle, powinieneś pamiętać, że negatywnie wpływasz na możliwości kariery w firmie. Twoi współpracownicy zostali tak starannie wyselekcjonowani, jak ty, więc okazywanie pogardy i braku szacunku dla każdego współpracownika, którego spotkasz, jest lekceważeniem.